Friday, June 8, 2012

Poland dan Greece Seri 1-1 Pada Perlawanan Pembukaan Euro 2012



Warsaw, - Poland dan Greece bermain seri 1-1, pada perlawanan perdana Piala Eropah 2012, di Stadium Nasional Warsaw, Jumaat (8/6/2012). Pertandingan juga diwarnai keluarnya satu kad merah untuk masing-masing pasukan.

Poland unggul lebih dulu melalui Robert Lewandowski, pada minit ke-17. Ia menaklukkan Kostas Chalkias dengan tandukan, memanfaatkan umpan silang Jakub Blaszczykowski.

Pada minit ke-44, pertahanan Greek, Sokratis Papastathopoulos, mendapat kad kuning kedua, kerana undian pengadil melanggar Rafal Murawski.

Dengan sepuluh pemain, Greece menyamakan kedudukan melalui Dimitrios Salpingidis pada minit ke-51. Sebuah umpan silang tidak diterima pakai, dengan baik oleh Fanis Gekas, sehingga bola bergulir ke tengah kotak penalti dan ditembakkan Salpingidis masuk gawang Wojciech Szczesny.

Pada minit ke-68, giliran Poland mendapat masalah. Penjaga gol Szczesny mendapat kad merah kerana melanggar Salpingidis di dalam kotak terlarang.

Karagounis yang dipercayai melaksanakan tendangan 12 pas menyepak bola ke sudut kiri bawah gawang, yang terbaca dan dimentahkan penjaga gol Przemyslaw Tyton.

Poland bermain agresif sejak minit awal. Mereka banyak menekan dari sektor sayap, melalui Blaszczykowski dan Lukasz Piszczek. Mereka menghasilan sejumlah umpan silang yangt berpotensi menjadi assist. Namun, Lewandowski kesukaran memaksimumkan kerja kedua rakannya itu. Pada minit ke-15, misalnya, Piszczek melepaskan umpan silang, yang gagal dicapai Lewandowski.

Permainan mengalami perubahan ketara setelah gol Salpingidis. Greece tampak lebih percaya diri dan berusaha mengalirkan serangan setiap kali menguasai bola.

Salah satu serangan mereka berakhir seri satu lawan satu antara Salpingidis dan Szczesny pada minit ke-68. Alih-alih merebut bola dari Salpingidis, Szczesny malah melakukan pelanggaran, di dalam kotak penalti.

Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami..  

No comments:

Post a Comment