Thursday, June 14, 2012

2 Gol Torres Bantu Spain Menang 4-0 Keatas Ireland


Gdansk, - Sepanyol menang 4-0 atas Ireland, pada perlawanan kedua Kumpulan C, di PGE Arena, Gdansk, Kamis (14/6/2012). Dengan hasil tersebut, Sepanyol menguasai liga dengan empat mata, sama dengan Croatia di tempat kedua. Adapun Ireland duduk di dasar liga dengan mata sifar.

Gol pertama dicetak Fernando Torres pada minit keempat. Gol bermula dari lepasnya bola dari penguasaan David Silva akibat pendahuluan Richard Dunne. Torres menjangkau bola, menggiringnya masuk kotak penalti melewati Stephen Ward, dan akhirnya menyepak bola masuk gawang Shay Given.

Sepanyol mendapat gol kedua dari Silva pada minit ke-49. Ia menembusi gawang Ireland dengan tembakan dari tengah kotak penalti, memanfaatkan bola muntah hasil tembakan Andres Iniesta yang dihalang Given.

Torres menukar nombor di papan skor menjadi 3-0 pada minit ke-70. Setelah menguasai umpan hantaran David Silva, Torres menggiring bola dalam bayang-bayang dua pemain lawan dan melepaskan tendangan kaki kanan, yang membuat bola melesat masuk sudut kiri bawah gawang Given.

Cesc Fabregas yang masuk menggantikan Torres pada minit ke-74, mencetak gol keempat Sepanyol pada minit ke-83. Memanfaatkan bola hasil tendangan sudut Silva, Fabregas melepaskan tembakan dari sudut sempat, yang membuat bola melesat masuk sudut tiang jauh.


Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.

No comments:

Post a Comment