Friday, May 25, 2012

Inilah Labu Terberat Di Dunia Yang Di Jual Dengan Harga Rm85 Ribu





Menciptakan rekod baru tentu saja adalah sebuah prestasi yang membanggakan. Namun, selain daripada tentu saja ada sejumlah wang yang siap untuk dibawa pulang bagi para pemenang.

Inilah yang tengah dilakukan oleh sebuah organisasi di Amerika Syarikat (AS), the Half Moon bay. Organisasi ini khabarnya akan memberikan hadiah sebesar USD25 ribu atau sekira Rm85 ribu kepada orang yang dapat menjaga sebuah labu hingga mencapai berat 1 tan. Labu ini pun nantinya akan dinobatkan menjadi labu terberat di dunia. Demikian diberitakan UPI.

Sebelumnya sejumlah labu telah lebih dulu dinyatakan berjaya pilihan untuk mengikuti pertandingan labu the Half Moon bay di California. Seterusnya, labu yang berjaya mencapai berat rata-rata 907 kilogram hingga 8 Oktober akan datang, akan dinyatakan diumumkan sebagai pemenang pertandingan labu terberat di dunia ini.

Hingga saat ini rekod labu terberat di dunia masih berada di tangan pasangan Jim dan Kelsey Bryson yang berasal dari Wellington, Ontario. Pasangan ini berjaya memecahkan rekod dunia dengan menjaga sebuah labu hingga mencapai berat 824 kilogram.

"Ini hanyalah masalah waktu untuk melihat sebuah labu dengan berat hampir mendekati 1 tan. Sangat menarik bagi kami untuk menyaksikan kesempatam monumental ini. Ini adalah sebuah kesempatan yang luar biasa," ujar Ketua Kontes the Half Moon Bay Cameron Palmer.


Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami..


No comments:

Post a Comment