Thursday, May 17, 2012

Inilah Keluarga Yang Hidup Dengan 6 Generasi Dalam 1 Masa


Mollie Wood, nenek yang usianya mencapai 111tahun terus berkumpul dengan keluarganya setiap acara besar. Wood bahkan mempunyai keturunan dari lima generasi di bawahnya.

"Mumma (panggilan Mollie) merawat dirinya sendiri," kata putri Wood bernama Louise Minter yang berusia 88tahun, seperti dipetik Daily Mail.

Generasi ketiga dari perempuan kelugar Mollie bernama Bette Woodson dan sudah berusia 70 tahun. Dia mempunyai anak wanita bernama Marlo Shifflett dengan usia 39 tahun.

Sedangkan generasi terkini, Braylin Marie Higgins yang baru berusia tujuh minggu, dilahirkan oleh putri dari Marlo yang bernama Savannah Shifflett di usianya yang ke-16 tahun.

Wood lahir di Charlottesville pada tahun 1901.Selain umurnya yang panjang, Wood juga mewariskan sifat kerja yang kuat untuk anak-anaknya.

"Dia adalah seorang pekerja yang kuat.Kami tidak pernah punya banyak wang tetapi selalu punya banyak makan kerana dia bekerja di kebun. Suaminya diserang penyakit polio dan tidak boleh bekerja," tambahnya.

"Saya tidak mahu seperti Ibu. Dia juga tidak ingin memiliki umur panjang. Dia memiliki hari-hari baik tetapi 90 persendari waktunya diisi dengan rasa tidak memahami terhadap dunia sekitar," penutup.


Terima kasih Telah Membaca Artikel Di 
tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami.....  

No comments:

Post a Comment