Monday, May 28, 2012

3 Beradik Lelaki Dari Keluarga Ini Memiliki Payudara Seperti Wanita (+Video)




Magueyal, Republik Dominican, Ramirez bersaudara semuanya adalah lelakii. Namun kerana keadaan genetik jarang ditemui 3 beradik ini mempunyai payudara besar seperti wanita. Tak jarang keadaan yang aneh membuat mereka sering menjadi bahan olok-olokan. Bertuah, kini payudara besar tersebut telah berjaya di bedah.

Ramirez bersaudara yang berasal dari Republik Dominican ini mengalami Gynecomastia, keadaan genetik yang terjadi pada lelaki kerana mengalami ketidakseimbangan hormon.

Gynecomastia biasanya ditandai dengan pertumbuhan abnormal pada payudara lelaki. Hal ini berkaitan dengan pertumbuhan jaringan payudara. Keadaan ini mungkin terjadi pada salah satu atau kedua-dua payudara.

Doktor mengatakan keadaan ini banyak mempengaruhi anak lelaki dari bandar luar bandar selatan Magueyal. Kemungkinan besar hal ini disebabkan kerana anomali hormonal yang disebarkan melalui generasi gen bawaan kecil di kawasan tersebut.

Bertubuh lelaki namun dengan payudara seperti wanita tentu saja membuat 3 kakak beradik ini sering diganggu, diejek bahkan dipukul oleh teman-temannya.

Sayangnya, si ayah hanya bekerja sebagai penjual warung, sedangkan ibunya telah pergi sejak 3 bersaudara ini kecil. Hal ini membuat keluarga tak mempunyai kos untuk melakukan pembedahan.


Felipe, ayah ketiga beradik ini pun meminta bantuan melalui program berita Zona5. Bertuah, permohonan tersebut disambut baik oleh pegawai perubatan Marcelino Velez Santana Hospital dan semua perbelanjaan operasi ditanggung oleh Dr Pedro Antonio Delgado, sang pemilik hospital.


Yeuri (17 tahun), Daniu (12 tahun) dan Gabriel (11 tahun) menjalani rawatan dan akhirnya melakukan pembedahan pengangkatan payudara selama dua jam.

"Sangat sakit tapi sekarang saya merasa baik. Sekarang mereka tidak boleh lagi mengejek kami," jelas Yeuri, si sulung Ramirez bersaudara, pada televisyen tempatan, seperti dipetik Dailymail, Sabtu (26/5/2012).

Dr Elbi Morla yang mengendalikan mereka mengatakan bahawa tindakan pembedahan sangat penting dalam evolusi mereka. Ayahnya pun merasa sangat senang kerana boleh melihat ketiga-tiga anaknya menjadi lelaki normal.

Doktor kini terus memantau keadaan 3 adik-beradik ini dan memberi ubat untuk menyekat hormon wanita yang terus dihasilkan tubuh Ramirez bersaudara.









Terima kasih Telah Membaca Artikel Di tabekpuang.blogspot.com- Jika  Artikel Ini Dirasa Bermanfaat Tolong Share Kepada rakan-rakan Anda dan Like Page atau Follow Kami..


No comments:

Post a Comment